joi, 13 februarie 2014

Ce si cum mai gatim?

Februarie- luna gatitului acasa, asa a intitulat Amedeya pe blogul ei o postare ce readuce in discutie  avantajele gatitului propriu-zis.
Nu stiu daca dragostea chiar trece prin stomac :) dar stiu ca sanatatea trece pe acolo si este tot mai important sa acordam atentia cuvenita alimentatiei.
Iata cateva motive pentru care ar trebui sa petrecem mai mult timp de calitate in bucatarie.
1. Primul lucru de care trebuie sa tinem cont este sanatatea noastra si a familiei noastre. In cazul mancarurilor din oras, fast-food, pregatite in supermarket etc nu putem avea control asupra calitatii ingredientelor. De cele mai multe ori uleiul in care se prajeste este refolosit de prea multe ori,  sau din cauza faptului ca alimentele sunt deja procesate, nu ne putem da seama de prospetimea lor.
Gatind acasa, poti fi mai sigur de ceea ce mananci si ceea ce pui pe masa familiei tale, poti alege ingrediente de calitate pe care sa le gatesti cum stii mai bine. 

2. Economisim timp. Aici as vrea sa reamintesc importanta unei liste de cumparaturi si planificarea unui meniu saptamanal. Despre asta puteti citi multe informatii utile pe blogul Iuliei . Eu personal greseam aici cel mai mult. Pentru ca nu planificam si de multe ori nu stiam ce mai am prin frigider, intram aproape in fiecare seara  in supermarket- Cora- la mine- si pierdeam foooarte mult timp plimbandu-ma printre rafturi, ba S se mai oprea pe la televizoare :d si uite asa trecea timpul si ajungeam tarziu acasa, cand timpul nostru si asa este atat de scurt.

3. Economisim bani. Mancarea deja procesata este mult mai scumpa decat daca am cumpara noi ingredientele.Uitati-va pe etichetele produselor gatite sa vedeti adaosuri uriase, bani pe care i-am putea foarte simplu economisi. Planificarea ne ajuta si aici si intre noi fie vorba, cred ca oricine se bucura cand reuseste sa dea valoare banilor si nu sa faca cumparaturi impulsiv si pagubos.

 4. Timpul petrecut in familie...nepretuit! Asa spunea o reclama si este un slogan bun, nu? Dar nu pentru cartile de credit :). Acel timp in care impreuna va completati si gatiti , va bucurati de ce ati pregatit, impartasiti impresii sau chiar si gatind prin rotatie (cum facem noi de multe ori) tot  va bucurati de compania celuilat mai mult timp. Sau va puteti distra jucand "Cireasa de pe tort" intre prieteni. Nu vi s-a intamplat sa ziceti ca nu aveti timp sa va intalniti cu prietenii? Ei bine asa, imbinati utilul cu placutul.

Stiu ca acesta este un subiect mult discutat in blogosfera dar chiar si asa m-am gandit ca nu strica sa ne reamintim din cand in cand cat pierdem ( atat timp cat si sanatate) si cat de la indemana sunt solutiiile.


Acestea fiind zise, ce sa va urez?
Cat mai multe momente frumoase in familie!!


Un comentariu:

  1. La subpunctul 2 am de lucrat!!! Niciodata nu m-am gindit sa planific meniul pe toata saptamina, dar gindind logic e o idee buna! Cred ca numai astfel pot sa consum tot ce am in frigider, fara sa se invecheasca si sa le arunc...

    Stii cite legume, conserve, maioneze, semipreparate am aruncat? O, doamne! Cu sacosele la sfirsit de saptamina! Acum, inainte de a ma apuca de gatit verific frigiderul si congelatorul si caut sa fac un fel de mincare din ce am acolo!

    Luna asta nu am aruncat nimic: din fructe am facut compot, din niste masline uitate intr-o punga au iesit niste chifle cu masline taaare bune, din carnita afumata am facut o varza la cuptor si tot asa! :)

    Peste doua saptamini cind incepe postul mare vreau sa incep plnificarea meniului pe saptamina! :)

    RăspundețiȘtergere