joi, 6 februarie 2014

Din nou despre combinarea culorilor

Revin cu o postare despre combinare culorilor. Nu stiu daca vi se pare util subiectul dar pe mine ma intereseaza :) si ma gandesc ca or mai fi si altii. In postarea anterioara am uitat sa spun ce era mai important. Cel mai simplu mod de a avea succes in combinarea culorilor este sa cunosti principiile de baza.

Culorile primare sunt rosu, galben si albastru. Sunt culori ce nu reies din combinarea unor alte culori. Avem asadar un triunghi format din cele 3 culori.
Din combinarea culorilor alaturate rezulta culori secundare, adica:
albastru + galben = verde
albastru + rosu = violet
rosu + galben = portocaliu

Combinand culorile primare cu cele secundare, vor rezulta culorile tertiare. Ex: verde + albastru = verde-albastrui (turquaz).

Marea distractie este combinarea culorilor in viata de zi cu zi. Trei culori alaturare sunt o combinatie sigura dar zic eu plictisitoare.
Mie personal cel mai mult imi place alaturarea culorilor complementare . Culorile complementare sunt cele ce se regasesc in punctele opuse de pe roata culorilor. Ele se scot una pe cealalta in evidenta si desi sunt opuse se armonizeaza foarte bine. Exemplu: albastru-portocaliu, verde-rosu, galben-violet. Desigur si toate celelalte nuante tertiare se pot folosi prin opunere, efectul fiind unul reusit.

Cu aceste informatii poti face minuni si mai ales poti evita mari greseli...Va las mai jos cateva decoruri folosind efectul culorilor complementare:

Albastru-portocaliu:


Verde-Rosu


Galben- Violet

Sper sa gasiti informatiile utile si pline de inspiratie :)

2 comentarii:

  1. Ce combinatii fantastice! Imi place mult prima. Eu am invatat la scoala despre culori, spectrul solar... Dar imi place sa-mi reactualizez cunostintele mereu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu tot in scoala am invatat despre culori si de atunci ma fascinau combinatiile acestea. Dar uite ca le aplicam in viata de zi cu zi si ma gandeam ca e utila o recapitulare :))

      Ștergere